Неділя, 22.12.2024, 23:29
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

ДДТ - дитячих  душ  творці


Головна » 2015 » Лютий » 10 » «Сучасний заступник директора з виховної роботи. Який він?»
16:51
«Сучасний заступник директора з виховної роботи. Який він?»


06  лютого, у рамках проведення районного семінару заступників директорів з виховної роботи, Жданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  радо зустрічала гостей.

Тема зустрічі була - «Формування професійних якостей та компетентностей ЗДВР в сучасній системі виховання».

Прагнення до змін, зняття певних обмежень на використання нових форм роботи сприяло зародженню широкого руху в інноваційній діяльності заступників директорів шкіл району. Ними здійснюється постійний пошук і впровадження нових максимально ефективних моделей системи виховної діяльності навчальних закладів, технологій виховання, результатом яких є сприяння формуванню адаптованої до змінних умов, активної, діяльної, творчої особистості.

Для розв’язання цих задач робота семінару була побудована за сучасними технологіями. Тобто протягом семінару вивчалася проблема, планувалися кроки для її розв’язання, презентувався результат діяльності. Зустріч відбувалася у формі «морської подорожі» зі «шквалом емоцій, бурхливими водами інформації, ласкавим морем підтримки з вирівняним курсом» (ці рядки взяті з чорних міток-очікувань одного гостей). Учасників семінару постійно супроводжував Пірат, роль якого виконував учень 6-го класу Чабаненко Владислав.

З метою підвищення виховної функції школи, сприяння піднесенню престижу заступника директора з виховної роботи, стимулювання його до опанування новими педагогічними технологіями та розвитку творчого потенціалу, він, як управлінець, повинен здійснювати науково-методичний та психолого-педагогічний супровід впровадження інновацій у виховний процес та формувати методичну культуру педпрацівників. А найрезультативнішою формою роботи заступника директора при формуванні професійної майстерності є самоосвіта. З питання  організації  самоосвітньої  діяльності ЗДВР, підвищення його компетентності,  виступила методист Солонянського РНМК Грабко Тетяна Анатоліївна. Заступники були постійно задіяні до активного сприймання матеріалу.  Для визначення вимог до сучасного ЗДВР застосовувався метод «асоціативний кущ», потім в групах розроблявся алгоритм дій заступника директора з виховної роботи щодо формування рівня професійної компетентності. В результаті роботи, учасники зібрання виявили всі якості компетентного ЗДВР.  А далі в групах заступники підібрали до запропонованої технологій (інформаційно-комунікаційні, інтерактивні, ігрові) форми  проведення класних годин.

Для презентаційної частини семінару були підібрані такі форми роботи: групові (групи  постійного та змінного складу), елементи тренінгу, використання ІКТ тощо. Всі заходи проводились у формі «педагогічного дуету». В парі з класними керівниками працювали інші працівники школи ( практичний психолог, педагог-організатор).

Заходи були сплановані так, що ролі класного керівника в кожному дуеті різні (ведучий, помічник, або працює інтегровано в парі). 

Виховний захід  у формі «педагогічного дуету» на тему «Психологічне здоров’я дитини» майстерно провели Сіліверстова Л.В., класовод 2 класу та Денисенко В.А., педагог-організатор Жданівської СЗШ. Атмосфера заходу була настільки теплою, творчою, продуктивною, що, навіть, сонечко з'явилося на сірому, зимового небосхилі!

Лаврик Т.М., класний керівник 8 класу,  та Довга Д.О., педагог-організатор школи запросили гостей на виховний захід з дуже актуальної теми для підлітків «Шкільна форма: мода, стиль і добрий смак».

Діти чудово «вжилися» в образи "Стилю", "Моди", "Шкільної форми", тощо та щиро ділилися з оточуючими своїми відчуттями.    

Захід  пройшов на емоційному рівні, не залишивши сторонніми ні учнів, ні гостей.

Спостереження за заходами полягало у тому, щоб проаналізувати: елементи яких технологій використовуються під час проведення заходів та доцільність роботи «педагогічного дуету». 

Під час наступного блоку семінару Шатова О.І., заступник директора з ВР  Жданівської СЗШ, найдосвідченіший заступник Солонянщини, презентувала своїм колегам  «Формулу успіху педагога виховника у формуванні ціннісних ставлень особистості». Ольга Іванівна переконливо довела, що ЗДВР - це друг, підтримка, вихователь, та просто «друга мама». І ніякі старі чи нові технології не повинні йому заважати бути таким.

Він повинен підтримувати колег, учнів, стимулювати їх розвиток, не замінювати саморозвиток дорослого чи дитини власними висновками та думками, а надавати можливість вчителю, дитині рухатись самостійно та робити власні помилки, долаючи власні перешкоди.  А заступники директора в свою чергу повинні ще й надавати такі ж можливості для самовдосконалення класним керівникам.

Бурю емоцій присутніх викликав виступ на тему «Щаслива родина – щаслива і сильна країна» Колесник Т.В., тренера курсу «Сімейні цінності», вчителя Сурсько-Михайлівської СЗШ.

Під час семінару слово мала Пшенічнікова В.С., яка взяла безпосередню участь у Всеукраїнському семінарі-презентації "Патріотизм як цінність і консолідуюча основа нації" у м.Києві. Валентина Сергіївна поділилися особистими враженнями та ознайомила колег з Рекомендаціями щодо патріотичного виховання учнівської молоді. 

Методична культура ЗДВР формується паралельно з майстерністю, мистецтвом виховання, спілкування, але суть її полягає в узагальненні, осмисленні особистого педагогічного досвіду й переходу на вищий рівень професіоналізму. Таким чином,  робота семінару була спрямована на досягнення того, щоб кожний керівник на своєму рівні зміг забезпечити оптимальні умови роботи для тих, ким керує. При обговорені заходів відзначалась цікава ідея проведення заходів у формі «педагогічного дуету», відзначалися позитивні сторони такої форми роботи, надавалися рекомендації щодо покращення ефективності такої роботи.

В практичному блоці заступники директора познайомились з результатами свого бачення компетентного ЗДВР, обговорили технологію «Моніторинг: кваліметричні методики в управлінській діяльності керівника» та познайомились з методикою «Оксфордські дебати». Нові форми роботи не залишили учасників семінару байдужими. Дебати варто використовувати, адже вони допомагають навчати учнів лаконічно, переконливо формулювати власну думку, відстоювати власну позицію. Програму для кваліметричної оцінки роботи ЗДВР кожен бажаючий може отримати у електронному вигляді, завантаживши з сайту «ДДТ».

Закінчився захід рефлексією та  теплими словами від учасників семінару, які вони залишили в листах спостережень у формі корабликів та оформили їх як "морське послання". Хочеться побажати всім колегам-виховникам: Хай Надія стане їх човником, Віра - попутним вітром, а Любов - пурпуровими вітрилами! 

Методист Солонянського РНМК Грабко Т.А.

Переглядів: 2737 | Додав: lady | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник
Меню сайту
Календар
Готуємось до...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика